Potřebuji dobový (ne) britský seriál, zn. Spěchá to III.

Navazuji na svoje dva články (tady a tady), které obsahovaly tipy na seriály. Dnes tu pro vás mám třetí. Jak jste si mohli všimnout z názvu, tento seriál nepochází z ostrovů, nýbrž je ze Španělska. Ano, co se to stalo, že britofilka tělem i duší se dívá na španělský seriál ( k tomu ještě podotýkám s dabingem, i když se mu za normálních okolností vyhýbám opravdu velkým obloukem) a ještě k tomu tady o tom píše. To ovšem prozrazuje pouze kvality seriálu, neboť já si své seriály ( i filmy) pečlivě vybírám a mám na ně velmi přísné měřítko a nelíbí se mi kde co.

Nebudu ale již déle napínat. Gran Hotel ( či Grand Hotel) je seriál, o kterém tu budu dnes psát. Seriál popisuje rodinu Alarcónových, která vlastní hotel, ale i jejich služebnictvo, za což ho recenzenti pokřtili jako španělské Downton Abbey.



Jenže nálepku španělské, lepší než, nové Downton Abbey dostalo již mnoho seriálu, ovšem Gran Hotel je opravdu španělský. Občas i zachází do mydlinek a to dějové zvraty jsou někdy až příliš časté, to ale dávám na vinu španělskému temperamentu a alespoň se nikdo nebude nudit, což se často vytýká Downton Abbey. Ale moje srdce kritiků si získal, stejně tak jako moje, a Gran Hotel má nyní tři série, bohužel ta třetí, která se odvysílala roku 2013 byla poslední.


Ke Gran Hotelu jsem se dostala v podstatě náhodou, když jsem obrdržela voucher na týden bezplatně využívat internetovou videotéku banaxi. Výběr filmů nebyl zrovna moc zajímavý, ale ještě zde byla francouzská detektivka Crossing Lines, na Hanibala se mě zrovna moc dívat nechtělo, a tak moje volba padla na Gran Hotel a neudělala jsem chybu.


Na rozdíl od Downtonu  Gran Hotelem nás provází ústřední pár - láska skrz sociální třídy Alicie Alarcónové a nového číšníka Julia Olmeda, jehož příjezdem do hotelu seriál začíná. Julio se v hotelu ovšem neobjeví jen tak bez nějakého důvodu. Je tu zde proto, aby našel svoji sestru, po které se slehla zem a dříve Gran Hotelu pracovala jako pokojská. Alicia Juliovi ve vyšetřování na vlastní pěst pomáhá a tím se - samozřejmě - sbližují. Pro příznivce Downton Abbey pár připomíná Lady Sybil a Toma Bransona a jejich vztahu prostě nelze jinak než držet palce (nehledě na to, že Yon González je veliký fešák a ty svaly).

To by ovšem bylo příliš jednoduché, neboť Alicia se v prvním díle zasnoubí s Diegem, šéfém hotelu, a řeknu vám, Diego, už jak jeho jméno napovídá, není zrovna dvakrát příjemná postava. Dal by se přirovnat k Thomasovi, jehož O´Brien mu dělá Doña Teresa, matka Alicie. Slečna má ještě dva sourozence - opilce Javiéra a sestru Sofii provdanou za vévodu Alfrede Vergana, usilujícího o post šéfa hotelu, kterého se ovšem Diego odmítá vzdát. Toto ovšem není Hra o Trůny, nýbrž jakási detektivka, do které se pomaličku zaplétá i služebná Belén a kamarád Julia Andrés, kterého jsem si úplně zamilovala. Dále tu nechybí ani španělský Mr. Carson, který je tu znám jako Benjamin a španělská Mrs. Hughes a zároveň matka Andrése - Angela. 


Po technické stránce je Gran Hotel v rámci kostýmních dramat průměrný, Downton rozhodně v oblasti kostýmů vyhrává a překrásné exteriéry také nečekejte ( ovšem Palacio de la Magdalena, který si zahrál samotný Gran Hotel je překrásný). Neříkám ale, že Gran Hotel je levná studiová záležitost, do Downton Abbey se dává mnoho peněz a vyrovnat se mu není rozhodně nic lehkého. 

Moje hodnocení


Já zatím ze tří sérii jsem viděla pouze tu první, ale svůj dluh rozhodně hodlám, co nejdříve napravit. Sice jsem někde četla, že Gran Hotel s přibývajícími sériemi ztrácí na kvalitě, ale to většina seriálů (ani Downton Abbey nebylo ušetřeno). Také jsem tu našla i pár historických nepřesností a to se považuji docela za laika, takže nevhodné pro hnidopichy.




V České republice ho vysílala (nebo stále vysílá) kabelová stanice AXN, ale jde v pohodě stáhnout z uložto s českým dabingem. Já se ale zbylé dvě série pokusím dokoukat v originálním znění, neboť jsem se tento rok ve škole začala učit španělštinu, uvidíme, jak dlouho mi tato challenge vydrží.





85 %      

Komentáře

Oblíbené příspěvky