Kvartet (2012)

V domově důchodců Beecham House to bzučí jako v úle. Po chodbách se šušká, že do exkluzivního domova pro vysloužilé muzikanty má brzy přijet nový rezident. A má to být hvězda velkého formátu! Pro Reginalda Pageta, Wilfreda Bonda a Cecily Robson je to ale jen další fáma, kterou si starousedlíci krátí čas. O to větší je jejich překvapení, když se z nově příchozí vyklube jejich bývala pěvecká kolegyně, Jean Horton. Díky její následné hvězdné kariéře sólistky a rostoucímu egu se však jejich přátelství rozpadlo a stejně tak manželství s Reggiem, jenž zprávu o jejím příjezdu do domova nese obzvlášť těžce. Může čas zahojit staré rány? A dokáže slavný kvartet překonat vzájemné rozdíly před slavnostním každoročním gala koncertem? (oficiální text distributora)

Kvartet jsem shlédla včerejší večer a přestože je to již starší záležitost, musím napsat alespoň pár řádků o tomto krásném filmu. Kvartet je jeden z mála filmů, kde v poslední době hrála Maggie Smithová (Jean Horton) a já jsem jej stále neviděla. Upřimně, čekala jsem, že to bude blbůstka nebo naopak nepříjemný film, ale spletla jsem se. 


Kvartet je tak trochu drama, tak trochu komedie a tak trochu romantika, ale nic polovičatého. S příjemnou stopáží 94 minut film rychle utíká, nikde se nezastavuje a nedělá zbytečná dramata, takže než se nadějete, je vlastně konec filmu. 

Snímek má být především o hlavním kvartetu, který ztvárnili Pauline Collins (Cecily Robson), Billy Connolly (Wilfred Bond) a Tom Courteray (Reginald Paget). Cenami a především Oscary ověnčenému triu herců ovšem vévodí zlatá Maggie Smith, na jejíž hereckém umu je pravděpodobně tento film postavený. A je to pravda. Maggie předvádí úžasný herecký výkon, jaký jsem u ní ještě neviděla. Z Downton Abbey či z Harryho Pottera víme, že Maggie dokáže pobavit, nyní je ale dramatická a přirozená. 


Celý film vlastně působí tak přirozeně a mile, i když z popisu na mě působil nějak nesympaticky - to je také důvod, proč jsem se tak dlouho nedokázala přesvědčit ke sledování tohoto filmu. Rozhodně to není nudný film - úplně jsem zapomněla, jak Britové umí výborně natočit film o třetím věku, vždy vesele a s humorem sobě vlastním. 

Kvartet tedy vřele doporučuji, hlavně na takový pěkný letní večer. Je to film plný (klasické) hudby a já neskrývám moji slabost k hudebním filmů, ať už se jedná o biografický film o hudebníkovi či muzikál.

 Kvartet mě jednoduše nadchl, Maggie Smith exceluje, Billy Connolly je vtipný jako vždy, Tom Courteray je velice romantická a Pauline Collins je jednoduše veselá. Co víc si přát?  

Komentáře

Oblíbené příspěvky