Vyrazte si do kina: Victor Frankenstein

Přeji krásní první adventní neděli a hned mám pro vás tip na výlet do kina. Film "Viktor Frankenstein" není o vůbec Viktoru Frankensteinovi, nýbrž o jeho asistentovi, ale chápu, že snímek se jménem "Hrbáč" by asi kinosály nevyprodával.




Přečtěte si recenzi k tomuto filmu. 


Už od rané produkce tohoto filmu se společně s ním skloňovalo i jméno Daniela Radcliffa, neboť si kvůli své roli nechal narůst dlouhé číro. Když jsem se posléze dočetla, že herec znám především pro svoji roli Harry Pottera, nebude hrát hlavní roli, podivila jsem se nad tím, koho tedy ztvární. Nezůstal ale ve stínu Jamese McAvoye, který právě získal roli doktora Frankensteina a musím říct, že mu padla jako ulitá, i když McAvoye a jeho ďábelský smích moc nemusím.  Radcliffe dostal roli hrbáče, bezejmenného klauna, který už od svého raného dětství slouží cirkusu. Jeho profese, ale i v podstatě celého jeho bytí spočívá v tom, že do něho v jednom kuse kope či na něj plive. Nikdy jsem tedy nebyla ve viktoriánském cirkuse, ale tomuhle bych se asi nesmála. Ovšem právě v tomto okamžiku mi Radcliffe ukázal jeho skvělé herecké schopnost, kdybych seděla v divadle, tleskala bych.

Zdroj: http://www.trbimg.com/

Hrbáč se po nocích učí lékařské vědě a to především lidské anatomii. Když jednoho večera pak spadne ze z lana krásná akrobatka Lorerie (kterou hraje krásná Jessica Brown Fridlay, kterou známe jako krásnou Lady Sybil), do které jeho ošklivý hrbáč tajně zamilován, s pomocí doktora Frankensteina, který seděl v publiku, jí zachrání život. Tam začíná jejich přátelství. Hrbáč, ale nechodí pouze jako ocásek za Viktorem Frankensteinem, což je muž zběhlý světa. Film je z jeho pohledu a celou dobu filmu dva hlavní protagonisté navzájem dokazují tomu druhému, jak ho obdivují.


Zdroj: http://conversationsabouther.net/

Jak jsem již psala, Daniel Radcliffe jako zubožený klaun byl ohromující, ale celkově ten film je výborně natočený. Jak se rozezněla poprvé úvodní znělka, o kterou se postaral vynikající skotský filmový skladatel Craig Amstrong (Láska Nebeská, Velký Gatsby), věděla jsem, že tento film má našlápnuto hodně dobře.

Podivné sezkání obsazení Sherlocka

Nevím, zda sledujete tento vynikající seriál od BBC, ale vzhledem k tomu, že má Sherlock tak málo dílů, herci samozřejmě musí v mezidobí točit i něco jiného. Jako první se objevil Andrew Scott, fanoušky milovaný pro ďábelského padoucha Moriartyho, tentokrát obrátil kartu a ve filmu hrál pobožného inspektora stíhajícího Frankensteina. Druhá byla Louise Breatley, což byla dáma, která poslouchala Frankensteinův šokující monolog o dětech ze zkumavky. Na chvíli jsme viděli Alistair Petrieho, který hrál vrchního inpektora dávající výpověď detektivovi a úplně na závěr se mihl v bezeslovné roli Mark Gattis, který pracoval jako dělník u zrodu monstra. 



Suma sumárum

Viktor Frankenstein byla moje první zfilmovaná adaptace, a tak jako neovlivněná dalšími snímky, jsem na ČSFD dala rovných pět hvězdiček. Dokonce bych i řekla, že pokud nebudu počítat českou pozdější premiéru Kódu Enigmy, tak se stal Frankenstein pro mě rozhodně nejlepším filmem roku. I když nehrál přesně podle předlohy, líbilo se mi zajímavé pojetí z úhlu hrbáčova později Igorova. Dobré bylo, že film poukázal na to, že nic není černobílé. Všichni jsou jenom lidi a i Frankenstein má mnoho chyb a jizev na duši, za to Scottův detektiv se na první pohled zdá býti záporákem, potom se však ukáže, že má velmi dobré srdce a snaží se jen chránit spravedlnost (něco jako Javert v Bídnících). 

Zdroj: http://thefilmstage.com/

Z kina jsem odešla nadšená. V hlavě mě jako vždy hrál soundtrack a měla jsem dobrý pocit, že jsem vybrala dobrý film. Není to žádný psychologický thriller, náramně jsem si u něj odpočinula. Smekám všem hercům a tvůrcům (zvláště rekvizitářům). Zůstala jsem až do konce titulků a bylo mi líto, že všichni se hned spakovali hned, co zahrály první takty ústřední melodie.  

Komentáře

Oblíbené příspěvky