Recenze: Brooklyn (2015)

Snímek Brooklyn si jistě nenechte ujít. Do kina sice nyní nejvíc táhne Deadpool, popřípadě méně komerční The Danish Girl a Brooklyn tak nějak zapadl. Film, který se vynořil odnikud a nikdo neví, co si o něm má myslet. Pokud byste rádi strávili poklidný večer, vyrazte do kina a můžu jisto jistě říct, že Brooklyn vám ho zařídí. Film premiéruje dnes 23.2.2016.

Velká Británie/Irsko/Kanada (2015)
Režie: John Cowley
Knižní předloha: Brooklyn od Colma Toibina
Kamera: Yves Bélanger
Hudba: Michael Brook
Hrají: Saoirse Ronan, Julie Walters, Emory Cohen, Domhall Gleeson, Jim Broadbent a další

Brooklyn by se dal shrnout jako obyčejně neobyčejné dobové drama. Je to druh filmu, jehož námět jste již viděli několikrát, ale stále si nepřijdete ochuzení. Vcelku jednoduchý příběh, kdy se chudá irská dívka vydá do Ameriky za prací a novým životem, sice nepřináší nic nového, ale zároveň mi připadal velice intenzivní. Zvláště když se Ellis touží vrátit zpět domů, teskní po své milované vlasti, sestře a matce. V tu chvíli jsem se do Ellis naprosto vžila, neboť vím, že mě jednoho dne taky něco takového jistě čeká a jsem si jistá, že nejsem jediná. Ellis budete fandit, Saorsie Ronan ji ztvárnila velice uvěřitelně a něžně, za její výkon tleskám ( v těchto chvílích si přeji, aby i v kině bylo stejným zvykem na konci každého promítání, jak tomu bývá v divadle, zatleskat, mnoho filmů by si zasloužila více než rychlý úprk diváků z kinosálů hned, jakmile začnou nabíhat první jména u závěrečných titulků).

Saoirse Ronan

I když bych k filmu pár výtek měla, například by se dala o pár minut zkrátit část v Irsku, neboť zde film po energické Americe začínal ztrácet pomalu dech, musím uznat, že film byl pro mě opravdu příjemné překvapení. S příjemnou délkou (cca 1 hodina a 45 minut) se film stává příjemnou krasojízdou mladé Ellis, která se v průběhu filmu stala z uťáplé dívenky ženou znalé světa. Však to znáte, Amerika jí otevřela oči.

Saorise Ronan s Emory Cohenem

Brooklyn hodnotím velice kladně. Již má na kontě několik nominací včetně nejlepšího snímku a hlavní herečku Saorsie Ronan. Z technických věcí je zajisté potřeba pochválit kostýmní zázemí, lokace jsou neošizené, soundtrack od Michaela Brooka velice povedený (přestože ne až tak zapamatovatelný, nevryje se vám do paměti jako jiné).

Saoirse Ronan v objetí tentokrát Domhalla Gleesona - vypadá to na pěkný milostný trojúhelník, co říkáte?

Přijďte do kina se podívat na příběh jedné irské dívky, která viděla divy světa. Garantuji vám, že nebudete litovat!