Otázky a (snad) odpovědi o Downton Abbey

Už je to více, jak měsíc, co jsem zde na blog napsala článek. No, bez zbytečného omlouvání se tedy rovnou vrhnu na to, co jsem chtěla napsat. Včera jsem po dlouhé době zase jednou podívala na jeden díl DA (mojí abstinenci jsem vydržela přes rok, uf.).  Každopádně mě to dalo energii se v tom zase začít víc vrtat a také - konečně - o tom vám něco napsat na blog. Shrnu tedy otázky, které v momentální době fanoušky seriálu provázejí.



Bude tedy film?

Ano...i ne. Můj osobní názor je, že je tak 65% šanci, že by film mohl vzniknout. Zdroje ale nemluví jednotně (a nutno podotknout, že zdroje jsou většinou plátky typu Daily Mail, takže i to beru jako určitý fakt). Jedni říkají, že scénář již je napsaný, čeká se jen na chvíli, kdy si herci udělají volno ve svých diářích, druhý zdroj zase píše, že film je možný, ale scénář má Fellowes zatím jen v hlavě.  Jim Carter pro Good Morning Britain potvrdil, že si v budoucnu mají nechat místo pro film, scénář ale zatím neviděl. To stejné potvrdila herečka Joanne Froggatt. 

Na druhou stranu Julian Fellowes nastínil, že by rád napsal i svému hitu prequel. Děj by se odehrával tak o třicet let dříve před rokem 1912, kdy série začíná, čili bychom se nacházeli ve slavné Viktoriánské éře. Prequel by ale znamenal nové postavy a nové herce, což ale by přineslo nové příležitosti. 

Jako český divák jsem ještě neviděl(a) poslední sérii, kdy ji bude vysílat ČT?

Upřímně, na tuto otázku já neznám odpověď. Jako mnozí z vás jsem si všimla, že Česká televize zařadila do svého proma pro podzim. Dokonce vím, že Česká televize reprízovala mnoho řad někdy z rána na podzim (nevím, zda zreprízovala ale všechny), ale novou sérii zatím nevysílala a já opravdu nevím, proč. Kdesi jsem četla, že by snad byl nějaký problém s dabingem (na dabingforum.cz je ale již poslední řada obsazená), ale tento zdroj je zcela neoficiální. Problém s licencí? Netuším. Jediné, co vím, že ČT má rozhodně práva pro poslední sérii koupené, o tom psali etablované deníky již v létě, kdy společně s licencí pro DA koupila ČT i s velkou slávou nového Sherlocka a myslím, že i kriminálku ITV Broadchurch. Sherlockem si ČT udělala nyní trošku vroubek se svým nelicenzovaným trailem, ale ten přišel až během Vánoc. 

Kdyby měl někdo o vysílání poslední řady na ČT další informace, rozhodně mi to napište do komentářů, ať se to dozvím nejen já, ale i další fanoušci Downton Abbey. 

Jak si tedy jinak zkrátit volnou chvilku, když není seriál?

Nyní mám konečně dobrou zprávu pro české fanoušky Downton Abbey. Po velké úspěchu se dostala na pult knihkupectví další přeložená kniha. Tentokrát se jedná o tu červenou čili Behind the Scenes at Downton Abbey neboli  v českém překladu Zákulisí Panství Downton - Podrobný průvodce. Tato kniha v originále vyšla v roce 2013, takže čtenáře dovede nejdále do čtvrté série, ovšem ukáže čtenářovi podrobně celé zákulisí seriálu. Z této knihy jsem také mnohokrát čerpala pro inspiraci pro své články, takže vřele doporučuji. Český překlad jsem ještě neviděla, ale až budu mít příležitost, zajdu se do knihkupectví podívat. Já sama vlastním knihu v originále.

A pokud ještě nevlastní první českou knihu o Downton Abbey - v češtině jednoduše Panství Downton, v angličtině The World of Downton Abbey. Tato kniha vyšla ze série knih o DA  při druhé sérii, i tak ale není špatné si ji pořídit. Nutno podotknout, že všechny knihy, jak v angličtině, tak v češtině jsou v vydány v nádherné vazbě na kvalitním papíru, a tudíž vhodné jako dárek.

Co dál? Můžete si koupit soundtrack pro kompletních šest sérii. Soundtrack je také zdarma k přehrání na Spotify či se podívat na jiné podobné seriály jako je Parade's End s Benedictem Cumberbatchem, o kterém jsem psala zde (o seriálu, ne Cumberbatchovi....i když, no o něm trochu taky) nebo zhlédnout loňskou novinku ITV o královně Viktorii Victoria, což je tak trochu náhrada z DA a další typy najdete u Kate na Anglomanii zde a s mými typy zde.

A nebo již novější a dobou pokročilejší seriál Netflixu The Crown o královně Alžbětě, o kterém jsem se zde rozhodla psát. Ono to zatím tak moc nevypadá, ale o články přijdou...přijdou! :-) Například chystám článek o příchozích do nové série ( s některými známy tvářemi) a samozřejmě vás musí nalákat, abyste se na seriál vůbec podívali, neboť je to rozhodně jedno z nejlepších dramat po boku House of Cards a Sense8 vůbec vyprodukovat (ale rozhodně nejdražší)..

No, doufám, že jsem vám zodpověděla, alespoň pár otazníků ve vaší hlavě. Děkuji, že jste se u mě zase stavili.   K mému překvapení a nadšení, blog s dlouhou neaktivitou stále vesele žije a chodí mě sem navštívit docela hodně lidí, takže moc děkuji za vši přízeň a zase někdy (snad brzo!), A nezapomeňte se cestou stavit na mém druhém, teď už vlastně hlavním blogu. Je víc osobní a aktualizuji ho trochu častěji!  

Komentáře

  1. Co doporučuješ shlédnout jako první The Crown nebo Victorii? :) Chtěla bych začít s nějakým seriálem, ale neumím se rozhodnout a času taky nemám nadbytek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přiznám se, že Victorii jsem ještě nedokoukala do konce, ale přestala jsem v momentě, kdy na scénu přichází princ Albert, tak třeba se to rozjede. Stylově je Victoria Downton více podobná, ale pokud chceš zkusit zase něco jiného, The Crown je také skvělá podívaná. Asi bych prvně ale shlédla Victorii (Má také méně dílů), už jenom kvůli historické posloupnosti. A také myslím, že zrovna tobě se bude líbit více. :-)

      Vymazat
    2. Díky za radu. ;) Pustím se do toho, co nejdřív. :)

      Vymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář!

Oblíbené příspěvky