Kráska a zvíře a Dan Stevens


Výsledek obrázku pro kráska a zvíře 2017

V pátek večer jsem byla v kině na "Krásce a zvířeti" v originálním znění, z čehož měla velkou radost, neboť kromě komerčního Cinema City nasadilo v Brně do programu otitulkovanou verzi i Kino Art. Myslím, že propagační masáži se dalo špatně uniknout a příběh nijak popisovat nemusím, jistě mnoho z Vás vidělo originální animák (nominovaný na Oscara) a i kdyby ne, kostru příběhu jistě zná každý. Chtěla jsme se sepsat několik důvodů, proč na tento snímek do kina jít (pokud jste ho ještě neviděli), ale nakonec...prostě na to běžte! Už jenom Dan Stevens za to stojí! Teda vy ho vlastně uvidíte až na úplném konci (ale ten konec si zamilujete), ale jistě ho uslyšíte...tak nějak.


Dan Stevens se totiž ve filmu naprosto přetransformoval do dokonalé iluze živého netvora. Oblékl těžký kovový převlek, jehož pomocí se pak díky nejmodernější technice CGI přeměnil ve zvíře. Podotýkám, že v tomto "kostýmu" odtančil i slavnou scénu s Belle (kterou hraje Emma Watson) ve žlutých šatech. Poté opět sedl před kameru a všechny scény musel odehrát "obličejem", aby zvířeti se dostala i mimika v obličeji. Nemluvě o snížení hlasu pro dosažení dostatečného zrůdovského efektu.

Související obrázek
Dan na natáčení. Bohužel nikde nemohu najít fotky ani videa, kdy Dan natáčí se CGI brněním :-)

Musím říct, že Dan Stevens byl jako zvíře famózní. I přes všechny technické opletačky, které mu jistě dělaly hraní těžším, vytvořil dokonalou plnohodnotnou postavu, nejen technického ducha, kde se to může zdát z plakátů. Velmi tomu napomáhá také jeho vlastní píseň, která byla napsaná skladatelem Alanem Menkenem, autorem originální hudby. Píseň "Evermore" se v původním animovaném snímku nevyskytuje, zvíře žádnou píseň nemělo, pouze až v muzikálu adaptovaný pro Broadway zpívá píseň "If I can't love her", kterou Dan Stevens zpíval na svém konkursu (kéž by to bylo někde zveřejněné). Tvůrci se ale shodli na tom, že bude dobré, vytvořit pro nový snímek zbrusu novou píseň přímo pro Dana. A udělali dobře! Píseň je podle mě nejlepší částí celého filmu, škoda, že Dan zpívá pouze v této písni a pouze v pár kousíčkách jiných písní. Hlas má opět snížený, takže se vám při prvním poslechu mimo kino může zdát trochu zvláštní, ale já - přiznám se - ji poslouchám celý víkend a s každým poslechem se do ní zamiluji čím dál víc.

Obecně muzikálová čísla jsou velmi povedená. Bohužel mě zaráží velmi upravený hlas Emmy Watson. Já vím, že to není žádná profesionální zpěvačka (což by si mimochodem tento film zasloužil), ale ten efekt je rušivý, zvlášť, když ostatní znějí normálně. Ve filmu v muzikálových číslech nejvíce zářil překvapivě Luke Evans jako Gaston! Dále s hvězdného obsazení se jistě nedá pominout Sir Ian McKellen jako Cogsworth (hodiny :-) a Emma Thopson ( nezapomenutelná Mrs. Potts).

Výsledek obrázku pro beauty and the beast dan stevens

Ale zpátky k Danovi. Dan odvedl velmi dobrou práci a jsem moc ráda, že byl obsazen právě do role Zvířete. Je to jeho první velká role na stříbrných plátnech, kde se zapíše do mezinárodního povědomí. Kromě Krásky a zvíře na Netlixu nyní je k dispozici jeho nový seriál ve spolupráci s Marvelem - Legion. Moc se na tento seriál těším, původně jsem chtěla shlédnout první díl místo psaní tohoto článku, ale nakonec jsem se rozhodla, že se s vámi musím podělit o nové informace, už tak blog dost zanedbávám. No, každopádně Danova fanouškovská základna se značně rozrůstá, je krásné vidět, jak se již downtonští "pamětníci" dělí o své nadšení s novými fanoušky (a hlavně fanynkami), jenž si mnohé získal právě díky písni či závěrečné (vrrr - toto je mimochodem spoiler :-D) scéně. Je také, že nyní na stříbrných plátnech uvidíme častěji, neboť Dan jistě díky svému "zvířeti" získal mnoho nabídek, kde mimo jiné nachází jedno Sci-Fi, romantická komedie (!!!) či drama o Charlesi Dickensovi, kde ztvární samotného velkého autora.

Přiznám se, že v "Dobách Downtonu", já nebyla nikdy velký fanoušek Dana Stevense a Matthewa Crawleyho. Samozřejmě slzička ukápla při jeho smrti (nejsem zase taková ledová královna). I když možná to bylo spíše Mary, která mě vytáčela (Miluju ho! Ne...nemiluju!), ale to jsem zase někde jinde. Když odcházel byla jsem více méně naštvaná, když jsem pak četla, že ho obsadili do Disneyovky byla jsem schopná mu to odpustit a teď když slzí při písni "Evermore" v narvaném kině Art, myslím, že to mluví za vše. Přeji mu úspěch, koneckonců, Dan byl hodně dlouho přehlížen (jako všichni z DA!!! Kde jste lidi?) a jistě si zaslouží pokusit se zařadit k britském top hercům jako je Cumberbatch, Redmayne či Hiddlestone. Britskou tvářičku má, jako trhač srdcí kvalifikovaný již je (hned dvakrát), teď zbývá jen poslední krok - aby ho objevily davy.

No a teď trochu nostalgie:



Komentáře

  1. Navážu na tebe. Na Krásku a zvíře jsem šla kvůli němu, už dlouho jsem ho neviděla nikde účinkovat, a tak jsem chytila šanci za pačesy. Ze začátku jsem moc nadšená nebyla, ale pak začal vtipkovat (jak mluví s Belle o R+J) a zpívat! On má tak boží hlas a ještě, jak nasadí tu hlubší tóninu, ah jo. :D Písničku umím už skoro celou nazpaměť. Jak jsem psala na svém blogu, Dan si tímto smazal část svého dluhu za Matthewa (já jsem měla Matthewa moc ráda). S tím, že DA herci jsou přehlíženi souhlasím, ale pomalu se začínají objevovat na filmových i seriálových scénách (Michelle Dockery - Good Behavior, Lily James - Cinderella, Jessica Brown Findlay -Harlots, Joanne Forgatt - Dark Angel, Poppy Drayton - Malá mořská víla). Pomalu a jistě se svět dozvídá o jejich velkém hereckém talentu. ;)
    Zbytek obsazení je skvělý, ale ta Emma mi tam stejně nějak nesedí a nevím proč. :-/ Nějak mezi těmi dvěma necítím tu správnou atmosféru, jako byla např. u loňské Popelky.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář!

Oblíbené příspěvky